Mostra les entrades sense resposta | Mostra els temes actius Hora i data actual: 11 des. 2017, 00:27



Respon al tema  [ 3 entrades ] 
 Exemple pràctic 
Autor Missatge
Administrador

Membre des de: 10 maig 2014, 18:15
Entrades: 25
Respon citant el text de l’entrada
:arrow: Primer dia de classe i successius.
Presentació del professor/a.
Material escolar necessari: compàs, regle, estilògraf (tres, 0.2, 0.4, 0.8), goma, llapis...
Llibreta gran amb tapes gruixudes i exclusiva per l'assignatura de tecnología.
Llibre de text, molt important.
Distribució horària: classe i taller. Treballar en grup. Farem el projecte de baròmetre.
Observar que els alumnes s'ho apunten a l'agenda escolar.
Repartir normativa de l'Aula Taller. Llegir-la i explicar-la. Continuació de la normativa escolar: prohibit menjar o portar móvil...
De ser possible, visitar l'Aula Taller. Mostrar les mesures de seguretat: sortides incendi, mànegues d'aigua o extintors. Necessitat d'un ordre i un protocol de deixar sempre les eines i material al seu lloc. Pujar taburets abans de marxar.
Tornar a classe.

:arrow: El següent dia de classe podria ser el següent:

Avaluació inicial que contingui uns mínims (molt mínims) i un contingut més aproximat al curs en qüestió.
Opinió personal: És important, penso, que les preguntes no es fonamentin en respostes que requereixin excessiva concreció degut a què alguns alumnes no siguin capaços d'explicar un concepte malgrat en són coneixedors. Per això, la avaluació hauria de tenir el seu pes amb items. Una proposta que he utilitzat en les proves amb items és que no hi ha només una resposta (una a marcar) sinó que poden ser, fins i tot, totes. Algun cop, de manera esporàdica, alguna pregunta no s'havia de marcar cap item.

Continuem.
La prova hauria de durar mitja hora com a màxim. Temps suficient com per copsar el nivell de classe. No estaria de més tenir una orientació general dels coeficients intelectuals (cosa que passa força desapercebuda).

Començariem el primer tema del llibre i proposariem unes activitats a presentar el proper dia.
Exemple: Pàg. 14. Exer. 2- 6- 7 i 8. OBLIGATORI COPIAR L'ENUNCIAT. Si aquest fos molt llarg es pot resumir però sense perdre el contingut de la pregunta.


:arrow: Tercer dia. A l'Aula Taller començarem a fer Dibuix Tècnic.

Cal portar tots els estris de dibuix: compàs, transportador, escaire, cartabó, regle, llapis, ESTILÒGRAF (0.2, 0.4, 0.8).
Els fulls (làmines) de dibuix les dóna el professor.
Tots els dibuixos realitzats són puntuables.

Proper dia 30 de setembre farem una prova, tipus item, de la normativa de l'Aula Taller. Ja repartit el primer dia de classe.

:arrow: Quart dia.

Deixar material online sobre dibuix tècnic perquè l'alumne pugui repassar/ampliar els coneixements sobre el dibuix tècnic. En tot cas no seria treball avaluable. Aquí haurien d'intervenir els pares/tutor d'aquells alumnes amb més dificultats d'aprenentatge.
Repartir proves corregides sobre la normativa de l'Aula Taller (informar a les famílies via mail-tutor dels alumnes que necessitin mes atenció), dubtes. aclariments... Treure un punt de la nota global de la prova si l'alumne es reafirma que la resposta és correcte quan la informació donada a la classe no correspon a la informació de la prova de l'alumne. Evitem les protestes sistemàtiques dels alumnes que "sempre tenen la raó".

Continuar el dibuix tècnic. Preveure que alguna part es pugui fer a casa per tal de passr control de deures el proper dia.

Salutacions.

_________________
Gràcies per visitar el fòrum i el web de http://tecno12-14.info


03 juny 2014, 12:55
Perfil
Administrador

Membre des de: 10 maig 2014, 18:15
Entrades: 25
Respon citant el text de l’entrada
En resum.

És com l'agenda escolar de l'alumne però feta pel professor i amb la intenció de que els pares que vulguin, puguin estar al cas del que es cou a la classe.

Des del meu punt de vista no hi ha res millor que un pare o una mare pugui saber quan hi ha deures, exercicis per fer, els resultats d'una prova, etc. :o

Salutacions.

_________________
Gràcies per visitar el fòrum i el web de http://tecno12-14.info


28 ago. 2014, 00:49
Perfil
Administrador

Membre des de: 10 maig 2014, 18:15
Entrades: 25
Respon citant el text de l’entrada
A més, aquest mètode, és de més fàcil accés per les famílies que el Moodle, atès que no cal cap password.

El Moodle té avantatges però té inconvenients, des del meu punt de vista. No entrarem en la vessant econòmica comprant llicències com es dóna en alguns cassos.
Els alumnes de l'ESO i els més avantatjats de cursos anteriors, poden tenir una xarxa ben estructurada on algú fa la feina ben feta (sense descartar la participació dels pares) i s'encarrega a partir d'un llistat de username/password, enviar tots els treballs o fitxers que requereixen un mateix resultat i s'envien massivament. Certament, el document pot deixar un rastre de l'hora i el nom del PC que l'ha creat però qui s'atreveix, com a professor, a suspendre a aquests alumnes que l'han copiat si sabem que, de ben segur, tindrem problemes amb alguns pares? La salut és el primer perquè és el més important.
La decisió que he pres quan s'han d'enviar arxius via moodle, és que l'activitat és la mateixa per a tots però les dades han de ser generades per els alumnes de tal manera que no coincidiran mai: una factura d'excel amb algunes característiques comunes feta d'una botiga de pantalons, de jocs de pc o de menjars, dóna com a resultat treballs diferents. És més fàcil detectar duplicitat de treballs.

Salutacions.

_________________
Gràcies per visitar el fòrum i el web de http://tecno12-14.info


18 set. 2014, 14:47
Perfil
Mostra les entrades dels darrers:  Ordena per  
Respon al tema   [ 3 entrades ] 

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant


No podeu publicar temes nous en aquest fòrum
No podeu respondre en temes d’aquest fòrum
No podeu editar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu eliminar les vostres entrades en aquest fòrum
No podeu publicar fitxers adjunts en aquest fòrum

Cerca:
Salta a :  
cron
Funciona amb phpBB® Forum Software © phpBB Group
Designed by ST Software for PTF.
Traducció del phpBB: Isaac Garcia Abrodos